eindelijk een nieuw berichtje - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Marieke Morrenhof - WaarBenJij.nu eindelijk een nieuw berichtje - Reisverslag uit Puerto Vallarta, Mexico van Marieke Morrenhof - WaarBenJij.nu

eindelijk een nieuw berichtje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Februari 2007 | Mexico, Puerto Vallarta

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk weer een berichtje na 3 weken. Ik ben nu dus in Puerto Vallarta stage aan het lopen waar ik nog erg aan moet wennen.

Mijn laatste week in Guadalajara was echt super. In de laatste week kwamen er veel jonge mensen aan op de taalschool en ik heb dan ook heel veel gedaan. We zijn naar een worstelwedstrijd geweest wat echt geweldig was. Het worstelen zelf was niet zo interessant maar de Mexicanen die erom heen zitten te schreeuwen en elkaar zitten uit te schelden. Dat hoort er allemaal bij, was erg grappig. Verder ben ik ook elke dag zo´n beetje uitgeweest. De busreis naar Puerto Vallarta was echt supermooi. Je reed door de bergen en het is hier echt supertropisch. Heel groen en heel veel mooie bloemen en planten. De bus was onderweg ook nog kapot. Moesten we een uur wachten voordat er een nieuwe bus kwam en later had die nieuwe bus nog problemen maar ik heb het overleefd.

Nu ben ik inmiddels alweer in mijn 3e week van mijn stage. Het hotel is echt heel luxe en supermooi en direcht aan het strand. Aan mijn stage moet ik wel erg wennen. Ik werk maandag t/m zaterdag van 9 tot 6. Dat is wel heel erg veel, te veel vind ik eigenlijk. Zaterdags ben je nog wel eens eerder klaar maar de rest van de dagen niet. Ook heb ik nog niet echt veel te doen, het is meer toekijken en meehelpen. Totaal nog niet zelfstandig. Ik hoop dat dit ook echt nog gaat veranderen. Ook heb je elke dag maar 1 pauze om ongeveer half 2 van 20 minuten ongeveer om te eten. Dit is wle erg weinig en de dagen duren dan ook echt heel erg lang.

Verder zijn de mensen van het hotel echt super aardig. Echt heel veel leuke mensen leren kennen en ze willen je met alles helpen. Alleen veel mensen in hotel spreken echt alleen maar Spaans dus er zijn nog wel eens communicatieproblemen en ze kunnen je van alles wijsmaken. Ik zit dus hier in een appartement in het hotel voor werknemers samen met nog een stagaire, Sandra, en een ander meisje, Ana Lilia. Beiden zijn Mexicaans. Met Ana kan ik echt heel goed opschieten en doe ik ook veel dingen mee alleen zij gaat over een maand verhuizen naar het centrum van Puerto Vallarta. Met Pasen ga ik waarschijnlijk ook naar haar huis in Acapulco is zo´n 15u hier vandaan.

Het hotel is zo´n 8km van het centrum wat best wel ver is. Gelukkig hebben veel mensen wel een auto hier dus dat is wel handig. Aan de Mexicaanse werkmentaliteit moet ik ook nog wel erg wennen. Momenteel is het heel rustig in het hotel en is de marketing department dan ook echt superdruk maar in de rest van het hotel is het heel rustig. Te rustig. Er is echt heel weinig werk en er lopen veel te veel mensen rond die niks doen. En ze sturen ook niemand naar huis, het is meer je uren uitzitten. Echt heel anders dan in Nederland en totaal niet efficient en kostbesparend maar goed. Iedereen werkt hier ook 6 dagen in de week. In Nederland is de werkweek 5 dagen, hier is dat 6.

Over het algemeen zijn de meeste toeristen hier in het hotel Amerikanen en Mexicanen, Europeanen zie je nauwelijks. Ook zijn er heel vaak bruiloften hier in de tuin of op het strand, heel romantisch. In April mag ik ook helpen die bruiloften te verkopen en organiseren, dat lijkt me wel heel leuk.

Ik hoop echt dat mijn stage leuker hier wordt maar anders ga ik wel op zoek naar een nieuwe stage. Nou,spreek jullie snel weer

  • 09 Februari 2007 - 03:03

    Noor En Elles:

    he matrikel..we gingen vandaag zatte verhalen van jou boven water halen..we zijn er net weer van stappen in lwd..hopelllijk wordt de stage leuker!!!

  • 09 Februari 2007 - 09:42

    Kell:

    Hallo matrikel! leuk leuk nieuw berichtje op je site!! Waren we aan toe!! Wel erg balen dat je stage niet is wat je gehoopt had, maar het kan nog beter worden toch! en anders ga je weer naar het oude vertrouwde Amerika!!
    Het sneeuwt hier trouwens, heb je vast wel gehoord! Brr niets aan, veel te koud! Maar verder is het hier oke hoor! Spreek je snel weer en nog heel veel succes!!
    Liefs, Kel..

  • 09 Februari 2007 - 12:19

    Ina:

    Leuk weer eens wat te lezen. De sneeuw is alweer weg hier. We gaan zo zachies aan eens serieus over onze vakantie nadenken wat we gaan doen. Ik bel je zondagavond.
    Groetjes maar weer.

  • 10 Februari 2007 - 14:55

    Els:

    heey matrikel!! hehe eindelijk weer wat van je gehoord!! Wat jammer zeg dat je stage nog niet is wat je er van verwacht had, kun je dat niet aangeven? njah t verandert vast snel! in t begin moet je toch altijd een beetje meekijke en meelopen. ik ben nog steeds erg benieuwd naar je foto's! is er geen andere manier om ze op de site te plaatsen? omdat t met je laptop niet lukt toch? over een weekje carnaval!!!!! jammer dat je er niet bij bent.. nou heel veel plezier en succes daarzo! laat snel weer iets van je horen! liefs els

  • 10 Februari 2007 - 15:07

    Els:

    ojah marieke, wat is de website van het hotel waar je stage loopt? ben wel ff benieuwd hoe t eruit ziet;)

  • 12 Februari 2007 - 14:12

    Sjeel:

    Hee Marieke!
    leuk zo weer alles te lezen..Hoop voor je dat de stage wat beter wordt..Hoest verder met je jongens daaro;)? kun je geen foto's op je hyves ofzo zetten anders?! Els zet er neer nog een weekje en is het carnaval, ik heb er ook echt zin in! Jammer dat jij dat moet missen.. Hoor snel weer wat van je,
    Liefs Sjeel

  • 12 Februari 2007 - 16:11

    Poll Uitslag:

    De stelling was "Carnaval zonder Matrikel is geen carnaval"

    De uitslag na 88% van de stemmen te hebben geteld:

    eens oneens
    99% 1%

  • 12 Februari 2007 - 17:55

    Lezersvraag:

    Hallo ik ben Frits (14jr)uit Hondwijk aan Zee en ik heb een vraag. Mijn vraag luid; Wie stemde "oneens"

    automatisch antwoord bericht: Jolanda M

  • 12 Februari 2007 - 22:45

    Marieke:

    hahaha wie heeft dat erop gezet? rowanus ???

  • 13 Februari 2007 - 08:43

    Noor:

    hahah dat denk ik wel matrikel..aan het antwoord op de vraag te zien ;)

  • 13 Februari 2007 - 17:44

    Nienke:

    Hey matriek! Eindelijk een nieuw bericht en nu nog foto's! Wordt er bij jou nog carnaval gevierd? Ik hoop dat je stage leuker wordt, anders zijn het wel erg lange weken! Je bent natuurlijk welkom op curacao voor een weekje vakantie....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puerto Vallarta

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 22848

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 31 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: