Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Morrenhof - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Morrenhof - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Maart 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!!

Hier weer ff een verhaaltje van mij. Moet nog steeds m’n verslag van Nieuw Zeeland doen dus dat gaat dan nu eindelijk gebeuren ;).

Ongeveer een week nadat de anderen weer waren vertrokken kwamen m’n ouders op 11 januari aan. Ze hadden een heel chill appartement middenin de stad. In een van de eerste dagen zijn we naar de dierentuin geweest, Taronga Zoo, wat op een hele mooie plek ligt op een heuvel aan de haven. De eerste paar dagen rustig aan gedaan en op 14 januari vlogen we naar Nieuw Zeeland. We zijn in Auckland begonnen waar we de eerste twee dagen een beetje rondgekeken hadden. Met een hop on hop off bus door de stad geweest en ook nog een boottochtje gedaan. Het weer was echt super, zo’n 27 graden. Daarna de auto opgehaald en toen richting uit zuiden gereden met als eerste stop Lake Roturua. Daarna doorgereden richting Lake Taupo door de bergen naar Wellington. Wellington is echt een heel mooi stadje dat in een baai ligt omringd met allemaal mooie kustwegen. Helaas hadden we hier maar een middag de tijd om rond te kijken want de volgende hebben we de ferry genomen naar het zuider eiland. De boottocht was echt supermooi door allemaal inhammen kwamen we aan in Picton. Vanuit Picton zijn we doorgereden richting het Abel Tasman Nationaal Park. Dit is echt een heel mooi park met allemaal bossen en supermooie stranden met heel veel wildlife. Helaas regende het die dag dat wij er waren dus dat was jammer maar het was nog steeds heel mooi. We hebben een boottocht gemaakt en wezen wandelen door de bergen. Dit was een hele opgave voor m’n vader en het regende ook nog eens dus we liepen daar allemaal met van die prachtige knalgele poncho’s die ook niet heel veel hielpen. Al met al was het wel een hele mooie wandeling.

Die dag daarop zijn we doorgereden naar de Franz Josef gletsjer. Dat was een heel eind rijden maar ook een heel mooi stuk want we reden langs de kust de bergen in. Onderweg nog gestopt bij allemaal rotsen waar het water omhoog spatte. We zijn twee nachten in Franz Josef geweest en daar hebben we de gletsjer bekeken en ook de Fox gletsjer gekeken die er vlakbij ligt. Als je daar rondliep leek het net een maanlandschap. Vlakbij ligt ook Mount Cook wat de hoogste berg van Nieuw Zeeland is, bijna 4000m hoog. Dus bij die bergen lagen ook allemaal sneeuw. Daarna zijn we doorgereden naar Wanaka wat ook aan een meer ligt en daar hadden we een heel leuk appartement met een mooi balkon met uitzicht op het meer. Het was daar denk ik ook wel bijna 30 graden. Sowieso hebben we heel erg geluk gehad met het weer want in Nieuw Zeeland regent het over het algemeen nog meer dan in Nederland en is het vaak ook heel bewolkt en koud. Daarna doorgereden naar Te Anau om de volgende dag naar Milford Sound te gaan. Dat is een fjord met hele hoge spitse bergen die uit de zee steken wat heel erg mooi was. Hier hebben we ook een boottocht gedaan. Daarna teruggereden naar Queenstown. Dit is een van de populairste stadjes van Nieuw Zeeland waar heel veel mensen ook gaan bungeejumpen en skydiven, heb ik helaas niet gedaan :(. Queenstown ligt ook aan een meer omringd met bergen. We zijn nog met een kabelbaan omhoog geweest en daar had je echt een supermooi uitzicht. Ook zijn we met de boot naar een Nieuw Zeelandse boerderij geweest, vooral een leuke activiteit voor m’n vader. Het was wel heel commercieel opgezet maar wel heel grappig, je kon allemaal verschillende dieren aaien en voeren en ook gingen ze met een hond schapen drijven en ook een schaap scheren. De boerderij lag ook echt op een supermooie locatie een heel oud gerenoveerd gebouw direct aan het meer met een heel groot terras en een heel mooie tuin. Dat was wel grappig om een keer te zien. Na Queenstown zijn we richting het noordoosten gereden omdat we terugvlogen vanaf Christchurch. Onderweg nog bij Lake Punaki gestopt, een heel groen kleurachtig meer met uitzicht op Mount Cook. We hebben ook nog een nachtje overnacht bij Lake Tekapo waar we ook echt een heel leuk appartementje hadden aan het meer. Toen in Christchurch aangekomen wat niet echt een leuke stad is. Hebben we een dagje rondgekeken en toen zijn m’n ouders teruggevlogen naar Melbourne. Ik bleef nog 2 daagjes langer omdat ik dacht dat ik m’n ouders tegen die tijd wel zat was (viel mee). Ik heb toen nog een dag een auto gehuurd en ben toen richting het noorden gereden naar Kaikoura. Dit plaatsje ligt aan de oostkust en staat bekend om het wildlife want voor de kust stikt het er van de walvissen, dolfijnen, zeeleeuwen en allerlei soorten vogels. Ik heb een dolfijnentour gedaan wat echt helemaal super was! Met een boot gingen we de zee op op zoek naar dolfijnen. Ik dacht je zal er misschien wel een paar zien maar het waren er echt honderden!! Echt zooo gaaf! Volgens de gids was het een groep van ongeveer 400 dolfijnen! Het is een bepaald soort dolfijn dat alleen maar voorkomt op het zuidelijk halfrond en ook een van de meest acrobatische dolfijnen. En dat waren ze zeker, want ze zaten echt de hele tijd te springen en te spelen met elkaar echt zooo gaaf! De helft van de groep ging ook zwemmen met de dolfijnen maar ik helaas niet . Was een maximaal aantal personen dat mocht zwemmen met de dolfijnen en er was geen plek meer dus helaas. Was wel grappig want de anderen kregen ook allemaal tips hoe ze de aandacht van de dolfijnen konden trekken en rondjes met hun te zwemmen. Heb er ook heel veel filmpjes van maar die kan ik helaas niet online zetten dus dan moeten jullie nog maar ff een halfjaartje geduld hebben ;). En anders hebben m’n ouders de filmpjes wel. Nieuw Zeeland was in ieder geval helemaal geweldig! Echt zo’n mooi land! Zoveel natuur, bergen, watervallen, en je ziet echt het ene meer na het andere. Het zuider eiland is wel veel spectaculairder dan het noorder eiland maar het is beide heel mooi.

Ik vloog toen 31 januari terug naar Sydney en m’n ouders kwamen 4 februari weer terug van hun reis van Melbourne naar Adelaide. In die week daarna hebben we toen Sydney bekeken. De 1e paar dagen was het echt ontiegelijk slecht weer, echt alleen maar regen regen regen, er zijn weinig dagen waar ik op 1 dag zoveel regen heb gezien, zelfs niet in Nederland. Maar goed we hebben toch maar proberen wat te doen en toen hadden we het briljante idee om een hop on hop off bustour te doen. Dit was jawel met een open bus. Je kon beneden dus binnenzitten wat we ook deden maar het was zo’n oude bus en het lekte aan alle kanten dus toen was je uiteindelijk nog zeiknat. Na een paar dagen werd het weer gelukkig een stuk beter en toen hebben we alles zo’n beetje gezien in Sydney wat je gezien moet hebben. Het opera house, harbour bridge, botanische tuinen, darling harbour en de verschillende stranden. Ook hebben we nog gewandeld van Coogee naar Bondi en nog 1 dag op het strand in Manly gelegen. Op 11 februari vlogen m’n ouders weer terug naar Nederland.

Toen moest ik toch echt opzoek naar een kamer. Ben ik de hele tijd al wel een beetje mee bezig geweest maar toen moest het echt gebeuren. En afgelopen week heb ik eindelijk wat gevonden wat was ik blij. Moest alleen nog een bedje geregeld worden maar dat was zo gebeurd en die word morgen geleverd. Ik zit echt middenin in de stad in een heel mooi huisje. Volgensmij is de huisbaas niet echt makkelijk heb ik al gemerkt maar dat zal wel goedkomen. Het huis stond nog helemaal leeg dus het is nog ff afwachten wie m’n huisgenoten worden maar tot nu toe zitten er al wel 3 Ierse backpackers in die wel ok lijken. Nog ff afwachten wie er in de andere kamers komen. Morgen ga ik dus overhuizen dus dan kan ik de laatste paar maandjes hier nog echt ff van de stad genieten. Wat gaat de tijd toch snel.

Ook heb inmiddels alweer 2 weken school erop zitten. Vakken lijken allemaal heel leuk, wel moeilijk maarja dan leer je ook wat. Heb Business Forecasting, Brand Management, Media Management en International Business Strategy. We zullen zien hoe het allemaal uitpakt. Heb voor 1 vak een opdracht voor Google om een online marketing campagne op te richting voor een bedrijf dus dat is wel een gave opdracht en je kunt er ook nog een leuk reisje mee winnen ;). Het wordt de komende tijd wel weer heel druk met opdrachten en tentamens maar goed het laatste semester en nog maar ff flink tegenaan en dan m’n diploma op zak. Dus dan zal ik er maar over na gaan denken en me een beetje oriënteren wat voor baan ik wil en waar, want ik heb eigenlijk nog geen idee. In ieder geval is de planning om in Augustus terug naar Nederland te komen (in ieder geval voor vakantie).

M’n nieuwe adres is:

386 Cleveland St.
Surry Hills, NSW 2010

Heb alle foto’s er ook opgezet en het zijn er nogal wat, dus die kunnen jullie weer zien op http://mariekemorrenhof.mijnalbums.nl/.

Tot de volgende keer maar weer!

Toedels!

• 05 Maart 2010 - 08:54

Els:

Eindelijk je Nieuw-Zeeland avonturen! Echt super mooie foto's zeg! En fijn dat je eindelijk een kamer hebt! Kun je daar blijven totdat je weer naar Ned. gaat? De tijd gaat echt snel ja! Over een half jaartje ben je hier al weer :D.
    xxx Els

Nienke:

Nice verhaal mariek! Hoeveel procent van de wereld heb je al gezien? X

• 05 Maart 2010 - 16:10

Noor:

lang gewacht, maar dan heb je ook wat he;) haha wat een gave foto's! Super mooi! Spreek je!xx

• 06 Maart 2010 - 15:10

Jan En Rita:

Hoi Marieke

Prachtige foto's hoor en een leuk verhaal. Nieuw-
    Zeeland heeft een prachtige natuurschoon zo te zien. Kan me indenken dat jullie volop hebben genoten.
    Groetjes

• 07 Maart 2010 - 20:24

Diny Reimert:

Hallo Marieke
    Mooi verhaal en wat heb jij al veel van de wereld gezien. Prachtige foto`s. Succes met je studie.Groetjes uit Dalmsholte

• 16 Maart 2010 - 16:39

Sjeel:

Excuus voor mijn late reactie... Leuk om te lezen:)! Succes met je marketingcampagne.
    liefs Sjeel