East Coast & Oud en Nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Morrenhof - WaarBenJij.nu East Coast & Oud en Nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Morrenhof - WaarBenJij.nu

East Coast & Oud en Nieuw

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Februari 2010 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensen,

Hier dan eindelijk, eindelijk een verhaal!! Het heeft zeker even geduurd maar ik zal er alles aan doen om het een masterlijk lang verhaal te maken.

Begin december was het dan eindelijk zo ver Jolanda, Nora en Elles kwamen aan. Eerst Jolanda die gelijk op een dag aankwam toen het zo'n 40 graden was en 2 dagen later Noortje en Alice. Eerst hun lekker laten uitslapen en toen hadden we nog een bbq van iemand bij mij in de village. Dit was gezellig en ik moest ook afscheid nemen van Hilde die avond wat jammer was. Jolanda, Nora en Elles hebben ook uitbundig meegedaan met de drankspelletjes en de goedkope wijn drinken. Dit zijn zo'n 4,4 liter plastic boxen wijn wat maar zo'n 7 euro kost. De volgende ochtend werden we wakker en Jolanda, ik en Noortje waren allemaal goed te pas. Elles daarintegen helemaal niet... Na eerst een paar keer hebben moeten kotsen vertrokken we dan richting het vliegveld. Onderweg moesten er nog wel de nodige zakjes en flesjes cola aan te pas komen maar we waren nog op tijd voor onze vlucht. We zaten strak voorin het vliegtuig bij de stewardessen en Elles had de vlucht van haar leven. Na zo'n 20 zakjes te hebben volgekotst kwamen we eindelijk aan in Hervey Bay. Elles is toen direct gaan slapen en wij waren naar het strand vertrokken.

De volgende dag gingen we met de boot naar Fraser Island. We kregen onze eigen 4WD auto mee met een groep van 9 personen en moesten ons maar zien te redden. Fraser Island is echt een en al wildernis met echt geen fatsoenlijke wegen dus na 30 min rijden begaf onze auto het. Toen moesten we noodgedwongen kamperen in the middle of nowhere. Al met al was het wel gezellig op een paar dingo's die rond de tenten liepen 's nachts na. Volgende dag werden we gered door een heel aardige Australische monteur met een hele grote truck die we nog heel vaak zouden tegenkomen in die paar dagen. De auto deed het weer maar een paar uur later op het strand begaf die het weer en moesten we daar weer kamperen. Nu was het ook echt helemaal over en deed ie niks meer en bleef ie op het eiland staan. Volgende dag had die monteur nog een plek geregeld voor ons in een grote tourbus wat wel heel gaaf was. Toen gingen we naar Lake McKenzie en daarna terug naar de boot naar het vaste land. Al met al hebben we heel veel problemen gehad met de auto maar we hebben ook heel veel lol gehad, geslaagde 1e trip dus.

Daarna gingen we door naar de Whitsundays wat zo'n 900km naar het noorden lag. Hier gingen we met een zeilboot 3 dagen lang op zee cruisen, en tussendoor een eiland bezoeken en snorkelen. Dit was echt heel relax en we hebben ook superveel vissen gezien tijdens het snorkelen. Onze volgende bestemming was Magnetic Island. Weer op de boot maar dit keer hadden we de auto meegenomen. Heel mooi eiland en we hadden een heel mooi hostel direct aan het strand. We hebben daar een dag een soort wildlife park bezocht waar je van alles mocht aanraken en vasthouden. Zo hebben we vogels, krokodillen, slangen en allerlei andere reptielen en een koala vastgehouden. Dat was heel erg leuk. Na Magnetic gingen we door naar Mission Beach waar we 2 nachten bleven. Toen hebben we in het binnenland nog een waterval bezocht en wat creekjes waar je lekker in kon zwemmen. Daarna door naar Cairns waar we de rest van de tijd bleven. We hebben daar kerst gevierd al was het kerstgevoel er totaal niet met dat warme weer. Vanuit Cairns hebben we verschillende dagtripjes gemaakt naar Cape Tribulation, wat een regenwoud is dat direct aan zee en het Great Barrier Reef grenst. Daar gingen we op de rivier ook opzoek naar krokodillen die er helaas niet waren. Het zeewater was daar denk ik wel 30 graden echt zoooo warm. We mochten sowieso tijdens onze hele reis de zee niet in door gevaarlijke kwallen die er in de zomer in de zee zijn. Alleen met een wetsuit mocht je erin. Ook hebben we de laatste dag nog geraft op een rivier vlakbij Cairns wat echt supergaaf was. Echt in een heel mooi gebied wat af en toe best wel ruig was. Niet voor ons natuurlijk alleen voor andere mensen ;). Toen kwam er een einde aan onze trip.

Toen we terugkwamen in Sydney moest ik eerst die dag al m'n spullen nog overhuizen naar m'n nieuwe kamer. Is ook maar in tijdelijke kamer waar ik denk ik binnen een week ongeveer weer uitga. Toen stonden de Hulsinkjes met hun dikke bak ook voor de deur. Dus Lemelerveld was weer helemaal herenigd voor een week. Die week hebben we Sydney bekeken en daar ook oud en nieuw gevierd. Voor oud en nieuw zaten we om 12u 's middags al in een park met uitzicht op de Harbour bridge en het Opera house te wachten tot op het vuurwerk. Er stond echt een gigantische rij voor de ingang maar op subtiele wijze hebben wij weten voor te kruipen en daardoor zo'n 2u gespaard. Dus de hele dag was het een beetje drinken, eten, spelletjes spelen, etc. Om 9u kwam het 1e vuurwerk en om middernacht het hoofdvuurwerk. Dit was echt heel gaaf. We hadden een fles champagne gekocht voor 12u en een goed uitzicht weten te regelen dus we hadden het goed voor elkaar. Daarna zijn we nog ff naar een bar op Oxford street geweest wat meer een soort van homobar was. Toen maar terug naar huis en het bedje in. 1 Januari niks gedaan eigenlijk alleen nog uiteten geweest met iemand die we kenden van onze trip. Jolanda ging op haar verjaardag, 2 jan, alweer naar huis. De laatste dagen hebben we de stad nog verder bekeken en nog een keer naar een backpackersbar geweest. Daarna gingen ook Noor en Elles weer het vliegtuig in. Het was echt een topvakantie!!!

Daarna heb ik nog wat tijd met Franzi doorgebracht want zij ging weer terug naar Duitsland. Ik ging met haar altijd het meeste om hier dus dat was wel raar. We hadden nog een feestje die week in Manly wat ook er gezellig was. Een week daarna kwamen m'n ouders alweer aan en vertrokken we 14 jan naar Nieuw Zeeland. Daar schrijf ik wel over in m'n volgende verhaal want anders wordt het denk ik wel heeeeeel lang.

De foto's van de East Coast en van Sydney staan in ieder geval alweer op mn site mariekemorrenhof.mijnalbums.nl. Ze staan in allemaal verschillende mappen. Dus het verhaal van Nieuw Zeeland met de foto's komen binnenkort!

Ik wens jullie nog heel veel winterse dagen toe ;)

Toedels!!!

• 04 Februari 2010 - 08:09

Nienke:

Leuk verhaal mariek! Had ook al het een en ander gehoord van noortje en elles. Maar kom maar door met het nieuw zeeland verhaal, ben benieuwd!!! Al een nieuwe kamer gevonden? XX

• 04 Februari 2010 - 08:49

Noor:

Topverhaal mariek! Leuk geschreven!

Wachten vol spanning af op de volgende ;)

• 04 Februari 2010 - 09:30

Els:

Fijn mariek dat je ons nog veel winterse dagen toewenst ;) Maar leuk verhaal heb je geschreven!! Ben ook benieuwd naar je nieuw zeeland verhalen, dus kom maar op! Jij hebt trouwens een mega lange vakantie. Wanneer moet je weer beginnen? xx Els

• 04 Februari 2010 - 20:07

Jan En Rita:

Prachtige verhalen hoor, je beleeft zo een heleboel en wat leuk dat er zoveel bekenden uit Nederland waren. Wat zal het weer rustig zijn als pa en ma ook weer weg zijn. Heb je al een nieuwe kamer gevonden? Zet dan svp nog een keer je adres in een mailtje.

Groetjes

• 06 Februari 2010 - 07:54

Elles:

Toch allemaal weer erg leuk om lezen hoe gaaf het was! Je bent vergeten te vertellen dat jij als eerst uit de boot bent gevallen met raften ;) liefs.

• 08 Februari 2010 - 16:33

Sjeel:

Bedankt voor die winterse dagen;)..

Verder leuk verhaal hoor!! Elles en noor hadden ook al uitgebreid verslag gedaan en alle foto's laten zien. Leuk om te zien..
    Jouw vakantie zit er ook weer bijna op he?

Wij zullen aan jou denken met carnavalll:P