Monterrey - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Marieke Morrenhof - WaarBenJij.nu Monterrey - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Marieke Morrenhof - WaarBenJij.nu

Monterrey

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Maart 2007 | Mexico, Monterrey

Hallo allemaal,

Hier dan eindelijk weer een berichtje. Afgelopen weekend ben ik samen met een andere stagaire, Sandra naar Monterrey geweest, 3e grootste stad in het noordoosten van Mexico. Dat was heel er leuk. Vrijdagavond vertrokken we en maandagavond kwamen we weer terug.

Monterrey is echt een studentenstad, dat zie je gelijk. Overal studenten, veel winkels, veel uitgaansgelegenheden en de beste universiteiten van het land zijn hier ook. Ook veel buitenlanders studeren hier, het is ook maar 2 uur weg van de grens met de Verenigde Staten.

We hebben vooral veel geshopt, we hebben zo´n beetje elke shopping mall van Monterrey gezien. In Puerto Vallarta heb je niet zo veel leuke kledingwinkels dus vandaar dat we hier maar ff flink geshopt hebben. Weinig gekocht dat wel helaas. Zaterdagavond hadden we met José (jongen die ik vorig jaar in Amerika ontmoet heb) afgesproken en z´n vriendin en uiteten geweest en daarna uitgeweest. Dat was erg gezellig. Zondag zijn we naar de Grutas geweest, is een grot in een berg ongeveer een uur weg uit het centrum. Dat was heel erg mooi, het landschap om Monterrey is heel erg mooi, heel groen en bergachtig. Met een kabelbaan gingen we omhoog en toen hebben we een rondleiding gekregen in een grot.

Ik heb me zeker wel vermaakt dit weekend, Monterrey is echt heel anders dan Puerto Vallarta, was wel leuk om hier ff weg te zijn. Verder is het hier Spring Break nou, wat betekent dat alle Amerikaanse jongeren (meesten geen 21 dat is waarom ze hier komen) hier komen om te feesten en zuipen en je de nodige dronken mensen tegenkomt. Voor de rest word het hier steeds warmer, vooral s avonds maar dat is wel fijn, want s avonds was het altijd nog behoorlijk koud.

Mijn stage wordt ook steeds leuker, ben eens goed duidelijk geweest tegen iedereen en nou heb ik wel leuke opdrachten. In April komt er nog een Nederlands meisje hier stage lopen, ben benieuwd of het wat is. Ik heb ook net m´n 1e echte project helemaal in het Spaans gemaakt, was best wel trots op mezelf.

Ik ga ook gauw m´n vliegticket naar Nederland boeken, want het wordt duurder en duurder. Ben van plan om weer naar New York heen te gaan, kan niet wachten! We gaan gauw ook nog een keer een auto huren en naar Nayarit, is een andere staat schijnt heel mooi te zijn, hele mooie stranden en heel veel surfers. Ben benieuwd, dat was het wel zo ongeveer, nou spreek jullie allemaal gauw weer!

  • 16 Maart 2007 - 01:02

    Noor:

    matrikel!leuk weer een berichtje van jou!fijn dat het ook een positief bericht is :D daar houden we van ;) ik ben de eerste die reageert, handig dat tijdsverschil ;)jammer dat je stage beter is geworden en je niet naar suriname komt hahaha grapjeeee hoor..ik spreek je snel weer..een brasa uit paramaribo

  • 16 Maart 2007 - 01:06

    Noor:

    bericht 2, ja ik krijg ook 2x een mailtje dat je een nieuwe bericht hebt geplaatst dus daarom reageer ik ook ff 2x. ;) en ik heb geen eens alcohol op hahah!xxx

  • 16 Maart 2007 - 13:52

    Ina:

    He Marieke wat leuk dat het eindelijk beter en leuker wordt. Groot gelijk dat je wat duidelijker wordt. Je kunt nu bewijzen dat je wel wat kunt, vertrouwen winnen, zeg maar. Gewoon duidelijk blijven en niet bang zijn om af te gaan. Ik heb je zondag gebeld, maar hoorde al dat je in Monterey zat, ik bel zondagavond wel weer. Jolanda is aangenomen bij Pretpark Hellendoorn, ze was erg blij. Nog een paar uurtjes en ik ga naar het Piratenfeest in L'Veld. Nou hou doe en hou je taai.

  • 16 Maart 2007 - 16:41

    Els:

    heeeey marieke!
    goed om weer wat van je te horen!!:D Echt beter jah dat het nu leuker wordt, dat werd tijd!! Hoe was het weerzien met Jose? Jammer dat we zo weinig foto's van je kunnen zien.. kun je ze niet op een andere site zetten? net als nienke zegma..? Dus dat gesprek met de manager ging goed zo te horen.. fijn dat je meer mag en kunt doen op stage.. idd gewoon duidelijk zijn; je zit er voor jezelf om er wat te leren!! je raadt t nooit maar miss ga ik ook naar t piratenfeest vnaaf.. jajaa.. nou ik spreek je snel weer hopelijk..
    Liefs Els

  • 17 Maart 2007 - 10:37

    Sjeel:

    Hee Marieke! Leuk bericht..Kon je niet wat meer foto's plaatsen;) Ziet er wel goed uit! ma beter dat je stage nu eindelijk was leuker wordt.. veel succes daaro en spreek je snel
    Liefsxx

  • 18 Maart 2007 - 10:09

    Rita D:

    Hai Marieke

    Fijn om te horen dat het beter gaat met je stage. Kun je zien, voor je zelf op blijven komen hoor, dan komt het vast wel goed. We zijn wel net als de andeen nieuwsgierig naar foto's. Hou je taai.

  • 18 Maart 2007 - 16:45

    Nienke:

    Mariek!!! Eindelijk weer een berichtje van uit mexico! Leuk! Gelukkig wordt je stage leuker zeg! Wanneer vlieg je terug dan?
    Kiss Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Monterrey

Marieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 22853

Voorgaande reizen:

09 Februari 2009 - 31 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: